Nå må vi rydde..

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Jeg klarer faktisk ikke å se på det som skjer i klubben lengre uten å skrive par ord.

Hva er det største problemet til klubben? Jo, det er spillerutvikling, kjøp/salg og leiesoldater. Se på hvordan vi har driftet klubben siste 6-7 årene. Per dags dato har vi under Melland kjøpt/leid over 70 spillere fra Melland tok over roret på det som skal komme inn og ut. La oss være ærlig, det har ikke vært godt nok.

Vi trenger ikke gå lengre tilbake enn 2015 når vi hadde Barrantes, Leke, Mos, Thrandarson, Orry, Mattilla, Grytebust og Dyrestam i troppen! Hva tjente vi? Det kan klubben svare for, i samme periode hadde vi Jönsson som hovedtrener, bare de tre første ink trener betalte klubben opp mot 10 mill i årslønn. Par google-søk så finner man fasiten.

Så hva skjer? Det som er speideren i klubben tar over klubben, "for å spare penger"? Aabrekk tar plassen, de som følger klubben vet hva som skjedde, nok en mill ut av kontoen.

Jeg bare stusser, hva/hvordan tenker klubben etter nedrykk i år, 2023? "Vi har akademi, vi skal bygge spillere". Kjøre AaFK-akademiet er ikke noe unikt hos AaFK, samtlige lag i ES gjør det, vi rykker ned, hva skjer? Jo, for å berge økonomien vår som vi har kjørt i dass siste 5-6 årene så kommer vi til å selge for å redde oss selv.

Jeg ser registrerer at klubben også selger èn av leilighetene på Kråmyra, igjen, for å redde seg økonomisk. Dette var del det som skulle redde klubben fra rød sone? Ble vel også meldt fra klubben på et årsmøte for noen år tilbake.

Så er mitt spm, hva tenker klubben nå? I 2020 var vi også i rød sone under Geir. S. Vik, han kunne begrunnet det med koronasituasjonen. Han kunne samtidig melde at at klubben gikk i overskudd både 2018 og 2019. - Det siste tiåret har AaFK- konsernet hatt gått med underskudd nesten hvert år noe som har redusert egenkapitalen og svekket økonomi år for år, og vi har lite å gå på når noe slik inntreffer. Ref SMP.no.

Så er vi på 2021, rød sone, også da. Men det var som forventet meldte S. Vik!
– Grunnen til at vi er der dreier seg om flere ting, om covid blant annet, og om en periodisering av kamper. Det er ulikt hvordan man praktiserer dette fra klubb til klubb, sa Vik og la til at de hadde en plan for å komme seg ut av rød sone til neste rapportering.

Så spoler vi fram til 2022 så melder klubben at ting har endret seg, nå er vi i gul sone. Og det var som forventet kan Ronny Stokke, melde (som har blitt ny daglig leder).

Jeg vil ikke skape mer uro enn nødvendig, men det er så mye å ta tak i alle ledd! Hvor er styret?
Per dags dato ser vi verken noe til styret eller de som er i klubben. Når vi vinner, da kommer vi ut av våre huler for å hylle laget, men når det går trått, så er det ingen som melder.

Så er vi i 2023, RØD SONE!
Jeg er drittlei av det her, det her var ikke under Rekdal, det her er det som skjedde i etterkant. Vi er AaFK fra Ålesund, vi er en liten by, liten klubb. Da kan ikke vi tro at vi skal regjere i Europa på bakgrunn av "klippfisk". Hadde vi hatt flaks kunne vi sikkert gjort det, men vi har bommet på alle ledd.

Hver gang vi selger, som er over millioner, da skal vi hylle det, skrives stort om. Men la oss være ærlig, vi bare redder oss fra de røde tallene. Haugen, Parfait, Määttä. Hvorfor er vi fortsatt i rødsone om det er så jææææævlig bra?
Er ikke bare jeg som stiller spm.

Jeg er ikke alene, vi er mange som stiller spm ved det hele. Kokk her og speider der, det er ikke der som er problemet til klubben.

Fortsett slik, så får vi se hvor mange som stiller på tribuna neste år.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: PhilipmedF

PhilipmedF

Active member
30/8/23
65
28
18
Spot on! Blir svimmel av å lese forklaringen til Melland i smp.no.

Det sies at med sportslig utvalg er det ikke stor endring i måten man jobber på, i forhold til tidligere...

Er man ikke i stand til å rive opp problemene med rota og se at det som har blitt gjort tidligere, ikke fungerer?!

Enhver bedrift som styres så dårlig, ville i næringslivet sett en radikal endring i ledelsen, mens vi i klubben tviholder på samme struktur. Det MÅ kompetente folk inn som evner å drifte bedre enn det som til nå har vært gjort siste årene.

Nedrykk betyr ikke "blanke ark og start på nytt" - tvert imot så tar det oss mange skritt tilbake og gir oss et elendig utgangspunkt, slik ståa er i dag. Vi har ikke råd til etterpåklokskap.