Spelarstallen 2024

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
At CJ syns kampen var et steg opp får jeg virkelig håpe (så ikke kampen), det som ble levert mot Levanger er ikke godt nok om klubben skal rett opp.

Om det kommer to, tre nye spillere på tampen, så virker det på grensa til panikkjøp med lite plan, nok en gang.

Innkjøpsstrategi og spillerlogistikk er ikke den sterkeste siden til klubben.

- Så vi skal ha inn to, kanskje tre, nye spillere for å bli mer komplette, sier Johnsen, uten å ville røpe noe om hvilke posisjoner klubben ser etter spillere i.
 

GaliatJr

Member
30/8/23
23
9
3
At CJ syns kampen var et steg opp får jeg virkelig håpe (så ikke kampen), det som ble levert mot Levanger er ikke godt nok om klubben skal rett opp.

Om det kommer to, tre nye spillere på tampen, så virker det på grensa til panikkjøp med lite plan, nok en gang.

Innkjøpsstrategi og spillerlogistikk er ikke den sterkeste siden til klubben.
Jeg var der, og jeg ble faktisk sjokkert over hvor dårlig vi spilte. Jeg tenker ikke på resultatet, men vi skaper faktisk ingenting mot et lag fra nivået under. Spillmessig var det noe av det dårligste jeg har sett av AaFK på lenge, inkludert fjorårets sesong. Kun tversoverpasninger, ingen pasninger som bryter ledd, og veldig stasjonære angrepsspillere. Virker å være et lag det er lett å angripe, og lett å forsvare seg mot. Viktig at vi får snudd dette kjapt.
 

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Virker ikke som det er småjusteringer som skal til heller, så at vi nå ikke virker å være klare er skuffende. Det er en treningskamp igjen før det smeller.

MEN, vi har sett lag som ikke har overbevist i oppkjøringen tidligere, men likevel levert. La oss håpe.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrJensen

GaliatJr

Member
30/8/23
23
9
3
Men det verste er at jeg egentlig har litt tro på denne stallen. Men må ha ledere, og sjefer i stallen, og som nevnt bak i banen. Jeg gleder meg som en unge til sesongen sparkes i gang igjen likefullt!
 

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Skulle likt å få innsyn i hvordan sport finner spillere, og hvorfor tar sånn tid.

Om ikke det er høy puls på danskebåten, så vet ikke jeg..
 
  • Liker
Reaksjoner: PhilipmedF

MrJensen

Active member
17/9/23
68
19
8
Ventar framleis på desse forsterkningane. Vert Karlsbakk seld for under 10 mill no rett før seriestart?
Nokon som veit kva slags handlingsrom Aalesunds set me pdd? (i millionar)
 

GaliatJr

Member
30/8/23
23
9
3
Jeg vet ikke nøyaktig tall i kroner og ører, men slik jeg forstår det så er generell stand i klubben nå at de ikke selger nøkkelspillere for det det koster/lavere enn det koster å erstatte de. Og Karlsbakk er vel å anse som en nøkkelspiller i denne troppen. Så med mindre de får et bud som er høyere enn hva de anser det koster å erstatte ham så tror jeg ikke de selger nå. Det er nok dyrt å skulle erstatte Karlsbakk bare noen dager før vinduet stenger.
 

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Kan ikke selges på billigsalg, og det må evt være en plan før salg. Selge uten å ha en backup er ikke smart.
 

PhilipmedF

Active member
30/8/23
65
28
18
Åj! Spennende. Endelig litt action på danskebåten!

Utover at Karlsbakk hadde ønske om en overgang til FFK (NOT GONNA HAPPEN) så skrives det "Slik Sunnmørsposten forstår det, kan det nærme seg en enighet med Hødd om en overgang for Alfred Scriven."

 

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Her var det mye.

Karlsbakk melder:
– Jeg har aldri snakket med Gunnar Haagensen, og kan derfor ikke forstå hvorfor han er ute i media å uttrykker mine tanker og ønsker vedrørende denne overgangen.

Håper ikke Karlsbakk mister fokuset, om det er slik at han ønsker seg vekk. En gretten og ufokusert spiller må man bare kvitte seg med, det kan påvirke så mye. Blir spennende å følge med videre.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrJensen

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Og nå meldes det om at klubben ønsker å hente tidligere Raufoss-spilleren Markus Johnsgård, som TIL hentet gratis i vinter.
Hva er det med Raufoss som jeg har gått klipp av?

 
  • Liker
Reaksjoner: MrJensen

MrJensen

Active member
17/9/23
68
19
8
Smakar jævlig dårlig å miste vår egen Karlsbakk, hente eit usikkert kort, og gå i pluss med nokre få mill!?

Mulig eg overtolka signala som vart gitt tidligare (salg må til for å kunne hente Johnsgård)
 

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Karlsbakk:
– Jeg føler meg dårlig behandlet og synes det er spesielt at en styreleder jeg aldri har pratet med tillegger meg noen tanker og følelser som ikke stemmer, sier han til TV 2.

Styreleder Haagensen erkjenner overfor TV 2 at han kanskje ikke hadde helt grunnlag for å hevde at Karlsbakk ikke ønsket seg til FFK.

TV 2 får opplyst at det var på fire millioner kroner umiddelbart, i tillegg til én million kroner i bonuser.

Gundersen vil ikke kommentere summene, men ifølge han innfridde Fredrikstad priskravet som ble satt for Karlsbakk.

– Når AaFK får bud tilsvarende priskrav og Markus får tillatelse til å prate med klubb er det åpenbart at spiller får en forventning om at en overgang er nært forestående. Markus fikk et veldig godt inntrykk av både FFK og trener Mikkjal og hadde derfor et sterkt ønske om å signere for klubben, sier Gundersen.

TV 2 får opplyst at det er sportssjef Bjørn Erik Melland som har ledet prosessen inn mot Fredrikstad fra Aalesunds side.

– Feilen er at Bjørn Erik ikke har gått ut tidligere og sagt at Markus Karlsbakk ikke er til salgs, sier styreleder Gunnar Haagensen.

– Stemmer det at Fredrikstad innfridde deres opprinnelige krav?

– Hvis spilleren sier så, så er det sikkert tilfelle. Men Bjørn Erik Melland har ingen fullmakt til det. Det er styret som tar den avgjørelsen. Mellands jobb er å skaffe oss best mulige tilbud som vi tar stilling til, sier Haagensen.

Amankwah hos TV2

– Gitt at hans versjon stemmer, så synes jeg dette høres useriøst og amatørmessig ut. Han sier at han føler seg dårlig behandlet. Han har blitt dårlig behandlet, sier Yaw Amankwah.

– Noe må ha gått galt fra styreleder til sportssjef og deretter til spiller, sier TV 2s fotballekspert.

Hva er det med AaFK og kommunikasjon? Det her virker utad så uprofesjonelt og amatørmessig at det er til å bli matt av. Her er det snakk om rollefordeling og hvem som sier hva. Nå framstår Melland ut som en liten skolegutt som får beskjed om hva han skal gjøre.
 

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
La oss tygge litt ekstra på den her:

– Feilen er at Bjørn Erik ikke har gått ut tidligere og sagt at Markus Karlsbakk ikke er til salgs, sier styreleder Gunnar Haagensen.

– Stemmer det at Fredrikstad innfridde deres opprinnelige krav?

– Hvis spilleren sier så, så er det sikkert tilfelle. Men Bjørn Erik Melland har ingen fullmakt til det. Det er styret som tar den avgjørelsen. Mellands jobb er å skaffe oss best mulige tilbud som vi tar stilling til, sier Haagensen.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrJensen

PhilipmedF

Active member
30/8/23
65
28
18
Nytt år, ny sesong. Samme gamle rotet. Det burde blitt skrevet ei bok om "how-not-to"... der klubben kan bli brukt som fasit på spillerlogistikk. (Og kommunikasjon)
 

Matzerath

Member
3/9/23
40
30
18
Først uttaler Haagensen seg på vegne av Karlsbakk og sier ting som ikke stemmer, så begynner han å belære Melland via TV2 i hva som er arbeidsoppgavene hans... 🥴

Vanskelig å ikke tenke tilbake på exiten til Skiri når det blir så mye kaos-kommunikasjon om en overgangssak. Hvor vanskelig er det å være nøyaktig og ikke si ting som ikke stemmer? Personalhåndteringen til Haagensen her er ikke tillitsvekkende.

Merkelig at saken har gått så langt at Karlsbakk har vært i dialog med FFK og fått forstyrra sesongpremieren dersom det har vært så bastant fra styret hele uka at han ikke skal selges.
 
  • Liker
Reaksjoner: PhilipmedF og MSI

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Først uttaler Haagensen seg på vegne av Karlsbakk og sier ting som ikke stemmer, så begynner han å belære Melland via TV2 i hva som er arbeidsoppgavene hans... 🥴

Vanskelig å ikke tenke tilbake på exiten til Skiri når det blir så mye kaos-kommunikasjon om en overgangssak. Hvor vanskelig er det å være nøyaktig og ikke si ting som ikke stemmer? Personalhåndteringen til Haagensen her er ikke tillitsvekkende.

Merkelig at saken har gått så langt at Karlsbakk har vært i dialog med FFK og fått forstyrra sesongpremieren dersom det har vært så bastant fra styret hele uka at han ikke skal selges.

Er du god leder så tar du det med Melland, så sette strek. Ta dette i media er så dårlig håndtert at jeg håper Haagense tar par runder med seg selv og tenker gjennom siste halvåret. For all del, han har gjort mye bra, men som nevnt, kommunikasjon er han dårlig på.
 
  • Liker
Reaksjoner: PhilipmedF