Spelarstallen 2024

Matzerath

Member
3/9/23
40
30
18
Spillere på utgående kontrakter (iflg Smp Pluss-artikkel fra august):

Tor Erik Larsen, Michael Lansing, Christian Mork Breivik, Oscar Solnørdal, David Fällman, Ebiye Moses, Jeppe Moe, Kristoffer Ødemarksbakken, Alexander Juel Andersen og Erlend Segberg.

 

MrJensen

Active member
17/9/23
68
19
8
Moctar ryktast til LSK, bør ikkje selge for under 10 mill og 25 % vsk. Helst behalde han og selge til utlandet for 30 mill + om 1 eller 2 år sjølvsagt..
 

MrJensen

Active member
17/9/23
68
19
8
Håpar på Maksimum uttelling på lånet av høgrebacken, usikker på om 1års lån er den beste Metodin, men spanande med "økonomisk oppside" om ei lånespelar vert god i framtida.

Stille rundt Claudio Braga etter det nesten var bekrefta av tv2 sine "exclusive" lads på Twitter, hentast berre Braga dersom Moctar forsvinn kanskje?

LSK vil ha Karlsbakk også..han må vi beholde! Kan selgast for meir seinare, han blir berre betre
 
  • Liker
Reaksjoner: PhilipmedF

Matzerath

Member
3/9/23
40
30
18
Det har blitt henta inn noen spennende typer nå. Islendingen på midten og Claudio Bacalao Braga blir jo fort erstattere for Karlsbakk og M. Diop, men det hadde vært deilig å slippe å selge mer enn kanskje 1 av de som er spekulert solgt vekk (M.Diop, Karlsbakk, Hopland).
 
  • Liker
Reaksjoner: MrJensen

PhilipmedF

Active member
30/8/23
65
28
18
Deilig med Solskjær inn. Det blir forhåpentligvis et godt bekjentskap. Kan aldri huske at en norsk prøvespiller har lagt igjen en bedre søknad. Måtte han følge farens fotspor!
 
  • Liker
Reaksjoner: Matzerath

GaliatJr

Member
30/8/23
23
9
3
Henter en breddespiller som ikke har vært god nok for kbk eller sogndal, og var for dårlig på prøvespill i hødd på grunn av etternavnet. Sikkert flott for markedsavdelingen.
 

PhilipmedF

Active member
30/8/23
65
28
18
Det er jo én måte å se det på. Tipper de som tar avgjørelser på feltet har en smule mer kompetanse til å bedømme talentet utover det vi leser og ser. Blir uansett spennende i en arena som OBOS. Håper NS motbeviser all kritikk.
 

GaliatJr

Member
30/8/23
23
9
3
Men det gjelder jo sågar alle avgjørelser som blir tatt. Men hadde du/alle vært så entusiastiske hadde han hatt et annet etternavn? Svaret på det er nei. Håper så klart at han slår til, men svært skeptisk over dette.
 

PhilipmedF

Active member
30/8/23
65
28
18
Hva som trigger entusiasme hos hver enkelt er vel forskjellig? Norsk spiller som kommer gratis og som har vist noe målteft - ja, det gir meg litt entusiasme faktisk. Navnet er jo uten tvil noe som gir oppmerksomhet mot både klubb og spiller, og det syns jeg også er positivt. Så svaret er at du tok feil om meg. Skal hente opp denne tråden senere i sesongen, så får vi se hvor vi står. Både på entusiasme og spådommer.
 

GaliatJr

Member
30/8/23
23
9
3
Hent den gjerne opp! Ingenting hadde gledet meg mer om han plutselig var en toppspiller og pøste inn målpoeng.
Men skjønner ikke hvorfor navnet til en mfk-mann skal skape stor entusiasme i denne byen.
 

GaliatJr

Member
30/8/23
23
9
3
Tror kanskje han kan bli noe greit om han blir matet godt med baller og får avslutte i gode posisjoner. Men stiller meg veldig skeptisk til at han ikke har klart å overbevise i Sogndal, KBK og har ikke vært ekstremt overlegen på nivå 4 i Spjelkavik heller. Ble etter sigende ikke vurdert som god nok som starter i hødd på prøvespill heller. Det er jo ikke ubegrunnet skepsis sportslig her. Men krysser fingre og tær at han motbeviser meg og lager over 15 mål i årets førstedivisjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: PhilipmedF

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Seriestart nærmer seg, hva mangler vi? Utover en assistent.
 

GaliatJr

Member
30/8/23
23
9
3
For meg trenger vi noe bakover. I treningskampene blir vi spilt gjennom så fryktelig enkelt. Håper på noe rutine på stopperplass, samt en utfordrer til Hammer på anker.
Men syns å minnes at styreleder hevdet at det var budsjettert med 20+3 spillere i stallen for 2024, og det er det som er på kontrakt nå. Så vet ikke hvor mye inn det blir uten at det blir ut.
 

MSI

Active member
30/8/23
50
38
18
Tror ikke vi skal forvente noe mer inn døra atm. Stenerud har faktisk et fint innlegg på SMP. Skremmende slik ståa er i grunn.

Jeg er redd for at AaFK er i kjempetrøbbel, hvis man ikke tar grep nå. Alle ser at AaFK sliter. Når klubbens uttalte mål er å gå rett opp, så må vi måle dem på det.

Akkurat nå ser det ut som at det bare er å glemme direkte opprykk. Trøsten får være at det finnes nok av eksempler på lag som ikke har sett bra ut i oppkjøringen, men som likevel har skutt fart når alvoret starter.

 
  • Liker
Reaksjoner: PhilipmedF

Matzerath

Member
3/9/23
40
30
18
Tviler på at det blir henta flere spillere nå, men som nevnt over her så savner også jeg en mer rutinert forsvarssjef.

Enig i mye av kritikken i Sumpen, men Stenerud var litt kjapp på avtrekkeren mtp å kritisere resultatene enn så lenge AaFK bare har sluppet opp på treningene den siste uka på treningsleir, så vidt jeg forstår. Men vi bør jo uansett prestere bedre mot Levanger, selvsagt. Presset og forventningene bygger seg opp; det passer veldig dårlig med et tap mot Hødd i morra...

Ellers ikke veldig imponerende av AaFK å skulle trene hardt hele vinteren, men på et kunstgress spillerne ikke trives på, samt stå uten assistent-trener 2 uker før seriestart...
 

GaliatJr

Member
30/8/23
23
9
3
To-tre nye inn sier Johnsen til sumpen i kveld. Det trengs, og det trengs raskt. Kveldens treningskamp er faktisk sjokkerende.